فرش 1500 شانه کاشان

ساخت وبلاگ

خرید فرش اینترنتی مستیقم از کارخانه کاشان_قالی کاشان

در پارت اول به روانشناسی تخصصی رنگ ها و تاثیر در دکوراسیون اشاره کردیم. در ادامه مقاله شما را با ویژگی های بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بیایید مقداری تخصصی تر به این موضوع نگاه کنیم:

از نظر روانشناسی، رنگ ها تاثیر زیادی بر روح ما دارند و قدرت بالای رنگ باعث می شود که روحیه ی ما عوض شود. وقتی انسان از یک سری کلمات مانند رنگ شاد، رنگ ملایم،رنگ غمگین، رنگ روح افزا و... به کار می برد، حکایت از این دارد که انسان می تواند با رنگ ها ارتباط برقرار کند.

استفاده از هر رنگ در نوع دکوراسیون مختص به خودش زیبایی هایی را به همراه دارد. به این نکته توجه کنید، جدای از بحث زیبایی، رنگ می تواند در تنظیم نور خانه نیز موثر باشد. رنگ های تیره فضا را تیره تر جلوه می دهند این درحالی است که رنگ روشن باعث روشنایی بیشتر می شود.

می توانیم بگوییم دلیل این مسئله بازتاب نور است چرا که رنگ تیره، نور را به خودش جذب میکند و رنگ روشن، نور را منعکس میکند و اینجاست که بازتاب رخ میدهد. به همین دلیل است که از طریق بازتاب، پرتوهای نور بیشتری به چشم ما میرسد و ما فضای روشن را، روشن تر از فضای تیره می بینیم.

ما با استفاده از رنگ ها می توانیم احساساتمان را به مخاطب القا کنیم. برای مثال اگر در یک مراسم عزاداری شرکت کنیم با پوشیدن لباس رنگ تیره و در مراسم های شادی با پوشیدن لباس رنگ روشن احساسمان را از این طریق نشان می دهیم.

پس ما باید سعی کنیم رنگ ها را بشناسیم و از آن در جای درست استفاده کنیم که این خود یک هنر می باشد. این هنر باعث می شود که ما با استفاده بجا از رنگ ها احساس خوبی را به افراد منتقل کنیم و بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

استفاده ازرنگ های خنثی یا کلاسیک در منزل

همانطور که در قسمت رنگ های خنثی توضیح مختصری را دادیم متوجه شدیم که رنگ های خنثی با همه نوع رنگی هماهنگی دارد و جور می شود. این رنگ ها به شکلی هستند که استفاده از آنها به مرور زمان هیچ موقع کهنه و قدیمی نمی شود و فضای زیبایی را برای شما به نمایش می گذارد. ترکیب رنگ سفید مات و کرمی، خاکستری و بژ و .... فضا را دلنشین تر میکند و جلوه رنگ های تند را کاهش میدهد. 

انتخاب رنگ مطابق شخصیت

رنگ قرمز

رنگ قرمز سرشار از انرژی است و پیشنهاد میشود از این رنگ در اتاق نشیمن استفاده شود. زیرا این رنگ باعث حس خوب در افراد میشود.از نظر روانشناسی رنگ قرمز باعث سرعت تنفس و ضربان قلب شده و باعث افزایش خون می شود.پس در اتاق خواب حتما از این رنگ استفاده کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد باعث نشاط افراد می شود. میتوان از این رنگ در آشپزخانه یا ناهارخوری استفاده کرد که انتخاب بسیار مناسبی است. ولی من به شما پیشنهاد می کنم از این رنگ در دکوراسیون اصلیتان استفاده نکنید زیرا در مدت زمان طولانی مورد آسیب قرار میگیرید. با اینکه رنگ زرد یک رنگ شاد محسوب می شود، از آن در اتاق فرزندانتان هم کمتر استفاده کنید. چرا که رنگ زرد باعث می شود حس نا امیدی به کودک دست داده و باعث گریه او شود.

رنگ آبی

همه ما میدانیم که رنگ آبی آرامش خاصی را به دنبال خودش دارد و میتواند این آرامش را به انسان نیز منتقل کند. در روانشناسی رنگ به شما پیشنهاد می کنند که از رنگ آبی در اتاق خواب یا حمام استفاده کنید.

انتخاب فرش مطابق با شخص

تحقیقات انجام شده در زمینه انتخاب رنگ فرش طبق روانشناسی رنگ با شخصیت افراد، این مسئله را ثابت میکند که افرادی که شخصیتی جزئی نگر دارند اغلب از رنگ هایی با طیف سیاه، سفید، آبی و خاکستری استفاده می کنند. همچنین افرادی که شخصیتی عادی دارند بیشتر از رنگ های گرم استفاده می کنند. انتخاب این رنگ ها بستگی به نظر و سلیقه شما داره.همچنین طبق شخصیتی که دارید می توانید فرشتان را به گونه ای انتخاب کنید که تا سال ها از آن لذت ببرید.

انتخاب رنگ درست فرش برای خانه و کاربرد آن در فضا

همه ما میدانیم که از خرید فرش نمی شود صرف نظر کرد ولی با یک انتخاب درست در رنگ آن می توانیم زیبایی فضا را دوچندان کنیم. شما باید فرشی را انتخاب کنید که با تغییر دکوراسیون احتمالی در آینده هم هماهنگ باشد و هم حس خوب را به شما منتقل کند. با توجه به توضیحات داده شده، رنگ می تواند تاثیر بالایی در فضای شما به نمایش بگذارد. رنگ شناسی درست باعث می شود فرش را با فضای اطراف، مناسب با سلیقه خود ست کنید.

عاقلانه انتخاب کنید!

همه رنگ ها زیبایی های خودشان را دارند ولی در استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی ما نمی توانیم هر رنگی را به کار ببریم. زیرا قرار است مدت زمان زیادی را با این رنگ ها زندگی کنیم. پس قطعا بر روحیه ما تاثیر زیادی می گذارد و ممکن است که اثرات خوبی در روحیه ما رخ ندهد.

برای مثال شاید رنگ سیاه و سفید متضاد هم دیگر باشند ولی با استفاده درست از آنها می توانیم دکوراسیون را زیبا کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس قبل از انتخاب هر رنگی به شخصیتتان توجه کنید، اگه فردی با روحیه آرام هستید پس بهتر است از رنگ های ملایم استفاده کنید و اگر فردی ماجراجو هستید رنگ های تند، بهترین انتخاب، مرتبط با شخصیت شماست.

در انتخاب رنگ مورد نظرتان جدای از زیبایی باید به این نکته توجه داشته باشید که دکوراسیونتان با سایر وسایل هماهنگی داشته باشد و اگر در فضایی بتازگی ساکن شدید که هیچ وسیله ای در آن وجود ندارد، میتوانید طبق رنگ دیوار و یا کفپوش ها مابقی وسایل را تهیه کنید.

نکاتی کلیدی در خرید فرش بر اساس روانشناسی رنگ ها

• اگر مایل هستید براساس علاقه خود از ترکیب چند رنگ فضای مورد نظر را بزرگ تر جلوه دهید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید.

• استفاده از رنگ های تیره فضا را مدرن جلوه می دهد.

• همچنین استفاده ازفرش های چند رنگ، لکه و کثیفی فرش را کمتر در معرض دید قرار میدهد.

فرش کاشان

با مراجعه به فروشگاه معتبر قالی کاشان می توانید یک خرید با کیفیت با قیمت درب کارخانه را خریداری کرده و با ارسال رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش ماشینی,خرید فرش,فرش کاشان,فرش باکیفیت,خرید فرش ارزان,خرید فرش ماشینی,قیمت فرش,قالی کاشان, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 344 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1400 ساعت: 16:42

 

همانطور که میدانیم فرش یکی از اساسی ترین کالاهای مورد نیاز برای منازل ما ایرانی ها به شمار میرود و از آنجا که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است لازم است که با دقت بیشتری انتخاب شود .

در خیلی از مواقع توجه به قیمت باعث شده که از اهمیت کیفیت فرش غافل  شویم  یا حتی به دلیل عدم آشنایی با خصوصیات یک فرش خوب حتی با پرداخت هزینه های گزاف نیز فرش با کیفیت و خوبی را تهیه نکنیم .

با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت فرش ماشینی، انواع و اقسام مختلف فرش با طرح و نقشه های بسیار متنوع در بازار تولید شده است. این تنوع زیاد در بسیاری از مواقع باعث سردرگمی خریدار می شود و چنانچه به فروشندگان معتبر فرش ماشینی مراجعه نکنند ممکن است فرشی را خریداری کنند که از نظر کیفیت در سطح استاندارد نباشد.

گذشته از رنگ و طرح فرش و ابعاد آن که با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی انتخاب میشود یکی دیگر از عوامل مهم،  در نظر گرفتن مقاوت و استحکام فرش خریداری شده است.

فرشی که در اثر چند بار  شستشودچار فرسودگی و پارگی شده و یا در اثرگرما به راحتی میسوزد و دربرابر نور خورشید خیلی زود دچار رنگ پریدگی شود در دسته ی فرش های بی کیفیت قرار میگیرد .

مهمترین خصوصیات یک فرش با کیفیت

1. بالا بودن تعداد شانه و تراکم فرش

2. پرز ندادن فرش

3. قابلیت شستشو در دفعات

4. دارای مهر استاندارد

5. عدم ایجاد حساسیت

6. تحمل حرارت در حد یک قابلمه داغ به مدت 5 دقیقه

7. استفاده از نخ مرغوب و با کیفیت در بافت تار و پود و خاب فرش 

8. بافته شدن توسط دستگاه های پیشرفته و مدرن

مهمترین عاملی که تعیین کننده میزان استحکام و دوام فرش های ماشینی است کیفیت نخ مورد استفاده و نوع دستگاه بافنده ی فرش میباشد.

بهترین نخ در فرش ماشینی

هرچه در بافت فرش از نخ هایی با درصد پنبه ی بیشتر و پلی استر و جوت کمتر استفاده شود آن فرش مرغوبتر و با کیفیت تر خواهد بود .

از مهمترین نخ بکار رفته در بافت فرش ، نخ خاب فرش است که استحکام فرش تا میزان بسیار زیادی به جنس این نخ بستگی دارد.

مرغوبترین نخ خاب در فرش ماشینی نخ اکرلیک هیت ست شده است که در برابر گرما و نور و رطوبت مقاوت بالایی دارد  و بدون پرزدی هستند و ایجاد حساسیت هم نمی کنند .

شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم فرش نشان دهنده تعداد گره های فرش در عرض و طول یک فرش میباشند .

طبیعتا فرشی که دارای شانه و تراکم بالاتری باشد کیفیت بیشترو درنتیجه قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

برچسب پشت فرش

در هنگام خرید فرش حتما به برچسبی که پشت فرش زده میشود دقت کنید ، این برچسب نشان دهنده مشخصات فرش و کارخانه تولید کننده آن میباشد.

حال با توجه به این توضیحات  چنانچه میخواهیم فرش باکیفیتی تهیه کنیم باید به فروشندگانی مراجعه کنیم که اطلاعات درست و واقعی در مورد جنس نخ خاب فرش و تعداد شانه و میزان تراکم  و سایر مشخصات مورد نیاز را در اختیار خریدار قرار دهد .

فروشگاه قالی کاشان از جمله فروشندگان معتبر فرش ماشینی است که علاوه برداشتن سابقه طولانی در زمینه فروش فرش ماشینی ، با نهایت صبر و شکیبایی اطلاعات لازم و کاملی را در اختیار خریداران فرش قرار میدهد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : قالی کاشان,تراکم فرش, فرش 1200 شانه, طرح افشان ,خرید فرش, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1400 ساعت: 22:24

فرش ماشینی قالی کاشان

روانشناسی رنگ فرش، نکته‌هایی برای خرید بهتر

همانطور که میدانیم در هنگام خرید فرش یکی از مهم ترین دغدغه خانواده ها انتخاب طرح و رنگ فرش است. اما امروزه با توجه به تنوع زیاد طرح و رنگهای فرش ماشینی، انتخاب برای خانواده ها سخت شده است و شاید شما هم به همین دلیل الان در حال مطالعه این مطلب هستید! انتخاب طرح و نقش درست فرش همراه با رنگ مناسب میتواند دکوراسیون شما را به طور چشم گیری تغییر دهد.

از آنجایی که یکی از مهم ترین عناصر هر دکوراسیونی فرش و کفپوش آن فضاست و از آنجایی که رنگ ، نقش مهمی در فرش و در حسی که فرش به ما القا می کند دارد، ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب با توجه به یافته های علم روانشناسی در مورد رنگها مقداری در مورد رنگ ها و تاثیر آنها در دکوراسیون برای شما توضیح بدهیم و به شما کمک کنیم که بتوانید بهترین انتخاب را در خرید فرش داشته و از آن لذت ببرید.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش

در هر خانه، زمین جز اصلی از آن محسوب می شود، پس فرشی که انتخاب می کنید باید مورد تایید همه افراد منزل باشد چون فرش نه تنها روی دکوراسیون بلکه روی اعضای خانه هم تاثیر گذاشته و باعث آرامش و انرژی در آنها می شود. اینجاست که ما متوجه می شویم رنگ و احساسات رابطه نزدیکی باهم دارند. پس روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کند از خرید فرشتان رضایت کافی رو داشته باشید.

رنگ ها

به طور کلی رنگها به دو دسته تقسیم می شوند:

الف ) رنگ‌های اصلی یا اولیه

ب) رنگ‌های فرعی یا ثانویه

رنگ های اصلی شامل سه رنگ قرمز، آبی و زرد می شود و رنگهای فرعی از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آید. سبز،بنفش و نارنجی از ترکیب رنگهای اصلی به وجود می آید و در بین رنگهای اصلی قرار می گیرد.

رنگ ها با توجه به تشابهی که در آنها وجود دارد دسته بندی می شوند. در واقع ما در یک دسته بندی رنگ اصلی، 12 رنگ داریم که هر کدام به چهار دسته 3رنگی تقسیم می شوند. که به هر دسته در کنار یک دیگر رنگ مشابه یا همجوار گفته می شود. در دکوراسیون داخلی به رنگ همجوار، همان سِت کردن وسایل گفته می شود که به معنای مناسب بودن رنگ ها در استفاده دکوراسیون داخلی با همدیگر است.

روانشناسی رنگ های گرم

همانطور که میدانید طیف رنگهای گرم شامل رنگ قرمز، نارنجی، زرد و هر رنگی که تناژ قرمز آن بالا باشد گفته می شود که فضا را برای ما گرم تر نشان می دهد. این گونه رنگ ها فضا را گرم و دنج تر نمایش می دهند و انرژی زیادی را به دنبال خود دارند.

از نظر روانشناسان رنگ شناسی، این نمونه از رنگ ها باعث تحریک در گفتگو و همین طور اشتهای زیاد در افراد میگردد.

روانشناسی رنگ های سرد

رنگ های سرد اکثرا در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد چرا که آرامش خاصی را به دنبال خود دارد. طیف رنگ های سرد طبق گفته روانشناسان دمای بدن و ضربان قلب را کاهش میدهد، و همین موضوع آرامش روحی شما را دوچندان میکند و همچنین رنگ های سرد فضای اتاق را بزرگتر جلوه می دهد. اگر شما به علم روانشناسی رنگ در زندگی اهمیت می دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ آبی در فضای اتاق خواب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و همین طور رنگ سبز، که ارتباط بالایی با دنیای طبیعی انسان دارد.

روانشناسی رنگ های خنثی

رنگ های خنثی شامل رنگ سفید، سیاه و نمونه طیف خاکستری می شود. رنگ های خنثی به گونه ای هستند که محدودیت زمانی ندارند و همیشه مورد پسند افراد زیادی قرار می گیرند. روانشناسی رنگ برای انتخاب فرش می گوید، که رنگ سیاه فضا را کوچک جلوه می دهد در حالی که رنگ سفید عکس این موضوع را ثابت می کند.

رنگهای اصلی یا پرفروش فرش

  • عموما فرش ها در سه رنگ، دسته بندی و بافته می شود.

از جمله :

•        رنگ های تیره که شامل سرمه ای، مشکی، گردویی، کاربنی و... می شود که با یک نور پردازی عالی جلوه بی نظیری را به منزلتان می دهد.

•        رنگ های روشن که شامل کرم، صدفی، نقره ای، آبی، لاکی و ...هستند و فضا را برای ما بزرگتر نشان می دهند.

•        رنگ های ملایم یا خنثی، که نه خیلی روشن هستند و نه خیلی تیره که شامل رنگ فیلی، موشی، بژ و... می باشند و با همه نوع دکوراسیونی هماهنگی دارند، پس اگه جزء افرادی هستید که دکوراسیونتان را در مدت زمان کمی تغییر می دهید پس فرشی با رنگ ملایم باعث می شود با هزینه بالایی که فرش دارد دیگر نیاز نباشد تغییرش بدهید و سال ها از آن استفاده کنید.

نکته مهم اینکه ، انتخاب اشتباه باعث می شود شما نتیجه دلخواهتان را از دکوراسیون دریافت نکنید زیرا گاهی ممکن است که طرح و نقش یک فرش، عالی باشد ولی با دکوراسیون هماهنگی های لازم را نداشته باشد و زیبایی نقش خودش را از دست بدهد. همچنین یک فرش میتواند یک فضای سرد را گرم کند و به آن روح ببخشد و یا میتواند یک فضای کوچک را بزرگ جلوه بدهد. پس باید دقت اساسی برای خرید آن انجام بشود.

فروشگاه فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از سایت های معتبر در عرضه تمام محصولات فرش ماشینی محسوب می شود. از ویژگی های این فروشگاه می توان به کیفیت بالای محصول و ارسال رایگان اشاره کرد.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش ماشینی,خرید فرش,فرش کاشان,فرش باکیفیت,خرید فرش ارزان,خرید فرش ماشینی,قیمت فرش,قالی کاشان, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 340 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1400 ساعت: 19:03

فرش 1600 شانه قالی کاشان

فرش های 1600 شانه با تراکم استاندارد و رایج 4800 می باشد. اگر به دنبال فضایی مجلل و با شکوه هستید از خرید فرش های 1600 شانه غافل نشوید. چرا که فرش های 1600 شانه به دلیل ظرافت در بافت و زیبایی در نقش و نگار بسیار مورد توجه مخاطبان و علاقه مندان به فرش قرار گرفته و جایگزین مناسبی برای فرش های دستباف می باشد.

تعداد محدودی تولید کننده کاشانی به بافت این فرش روی آورده و افراد زیادی از این محصول استقبال کرده اند. در این مقاله شما را با ویژگی های فرش 1600 شانه آشنا کرده و به شما کمک می کنیم تا با خواندن این متن بهترین انتخاب را در خرید فرش ماشینی داشته باشید.

ویژگی های فرش 1600 شانه کاشان

شانه و تراکم دو ویژگی مهم در فرش می باشد. به تعداد گره ها در یک متر تراکم عرضی فرش "شانه"، و به تعداد گره ها در یک متر تراکم طولی فرش "تراکم" گفته می شود. با توجه به توضیح و تعریف شانه و تراکم، هرچه این دو ویژگی افزایش یابد قیمت فرش نیز بالا می رود.

لازم به ذکر است فرش های 1600 شانه با توجه به شانه و تراکم بالا نسبت به سایر محصولات دارای قیمت بالایی می باشد. و از جهت دیگر زیبایی چشم گیری نسبت به دیگر فرش های ماشینی دارد. فرش های تراکم بالا بیشتر جنبه تزئینی داشته و مناسب برای محل های پر رفت و آمد و همچنین نشستن نمی باشد.

الیاف به کار رفته شده در فرش های 1600 شانه صد در صد اکریلیک و اکریلیک هیت ست شده می باشد. در صنعت نساجی و تولید نخ، اکریلیک یکی از مرغوب ترین الیاف موجود در بازار می باشد. همچنین وجود نخ پنبه در فرش، مانع از تاخوردگی و شکستگی فرش شده و کیفیت فرش را در برابر شستشو افزایش می دهد.

از دیگر معایب آن می توان به عمر کوتاه فرش در برابر تابش نور مستقیم خورشید اشاره کرد. هرچند برای فرش هایی با شانه و تراکم کم هم لازم است آن را دور از نور خوشید قرار داد. فرش های 1600 شانه در دو نوع ساده و گل برجسته در حال تولید می باشد. شاید در ظاهر فرش گل برجسته جلوه ی بیشتری را نسبت به فرش کف ساده داشته باشد.

اما به علت برجستگی و فرو رفتگی های موجود روی فرش، فرش نازک شده و از عمر فرش کم می شود. همچنین به دلیل تجمع آلودگی در این شیار ها بافت و الیاف فرش از بین می رود. از طرف دیگر رفت و آمد حیوانات خانگی نیز برای فرش ضرر دارد چرا که پاخور فرش بالا می رود. پیشنهاد می شود برای افزایش عمر فرش هر 6 ماه یک بار جای فرش را جه به جا کرده تا از ساییده شدن فرش جلوگیری شود. سعی کنید در هفته یک الی دو بار روی فرش را جاروبرقی بکشید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه قالی کاشان یکی از فروشگاه های معتبر فروش اینترنتی انواع فرش در طرح ها و کیفیت های گوناگون می باشد. در این فروشگاه قیمت ها با توجه به قیمت کارخانه و با ارسال رایگان تحویل مشتری داده می شود. اگر به دنبال فرش باکیفیت هستید می توانید به راحتی از این فروشگاه خرید محصول مورد نیازتان را انجام دهید.

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش 1600 شانه , فرش جدید , قالی کاشان , فرش کاشان , فرش باکیفیت, نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 251 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1400 ساعت: 17:13